Prueba: Porsche Panamera V6

100hpero
ITL
Engine: V6, 3600cc
Max power:
296bhp @ 6200rpm
Max torque: 295lb ft @ 3750rpm
0 - 60mph: 5.9sec (claimed)
Top speed: 160mph
On Sale:
Now

What is it?

A Panamera for a more youthful clientele, trumpets Porsche (the average age of V8-engined Panameras is 53) but, the truth is, the V6 is the one most people will want or, at the very least, common sense dictates they’ll have to settle for. From now on, half the Panameras rolling out of Zuffenhausen will be powered by the 300bhp, 3.6-litre V6 and, in the UK, it will account for a third of Panamera sales when deliveries begin in June. Porsche has endeavoured to make the ground floor model as tempting as possible, electing to lop a brace of cylinders from the V8 rather than use the V6 from the Cayenne which is a Volkswagen engine and, in any case, doesn’t fit. Prices start at £61,461.

Technical highlights?
Well, the engine, obviously. Not just because it hits that psychologically important 300bhp (most rival powerplants fall between 30 and 60bhp short) but also because it weighs 30 kilos less than the V8 and sits further back in the chassis, giving a more favourable centre of gravity and a slightly more even 52:48 front/rear weight distribution.

As a result, it should be the best-riding Panamera of all. As with the V8-engined models, the V6 is available with rear- or four-wheel drive, the latter getting Porsche’s 7-speed PDK transmission as standard (together with a £66,929 asking price) while on the rear-driver it’s an option.

What’s it like to drive?
A curious mixture. Lacking the sledgehammer punch of the turbo V8 - the V6 is brisk, smooth, refined and works well with PDK, but acceleration is far from brutal – attention is redirected to the chassis which is a frustrating partnership of excellent and awful. Grip and body control are truly exceptional and the way the Panamera can snap through a series of S bends with hardly any body roll is something no rival can emulate.

That said, the Servotronic steering, which weights up progressively with speed, is almost completely devoid of feel and, combined with the car’s size and bulk (the sense of which never dimishes), saps confidence on roads that should be fun. The ride’s pretty good, too, but the suspension kinematics are ridiculously sensitive to white lines and certain camber irregularities, causing the rear end to squirm and jink disconcertingly. Thinking this might be down to the 20-inch wheels and wide tyres, we tried a Panamera 4 on 19s and, while better, the traits were still present and, frankly, unacceptable on this type of car.

How does it compare?
In one sense, very well. As a V6, the Panamera has no real rivals. And if the idea of a big Porsche with a small, relatively economical engine ticks enough of the right boxes (as its maker is confident it will) then little will stand in its way. Looked at another way, the V6 is on a hiding to nothing. For the same money you can buy a Jaguar XFR or BMW M5, either of which will give vastly greater rewards from behind the wheel.

Anything else I need to know?
The best thing about the Panamera remains its glorious cabin. Unlike the Aston Rapide, it’s a proper, spacious four-seater and travelling in the back is a particularly satisfying experience. Your inner racing driver may not thank you for buying the V6, but your passengers won’t care.

Fuente: http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...road_test.html
ASD023
ForoCoches: Miembro
Mola aunque el del vídeo es el s y el de las fotos el básico.
Y antes que cualquiera de estos prefiero un 550i por ejemplo que es mas barato, mas rapido, menos contaminante, consume menos......

PD: El holandes es el idioma mas feo que he oído hasta ahora duele escucharlo
BMW I8
Ese se queda corto, el guays de verdad es el Turbo....
Saludos..
leon130
Ago 2004
Pues yo vi ayer uno y tampoco me impresionó.

De hecho un cayman que vi después me gustó más.

Cuestión de gustos.
iglobe
*AutoBan Spam/Flood/Troll*
¿Es el mismo 3.6 V6 que monta el Skoda Superb?
tarado0
Cita de ALBERTO(LAGU)
Saludos..

Pues corre lo mismo que un 350Z....
Se queda corto para qué?
Nautiliux
Brigada AntiCerdofachas
Lo del 0-100 no me lo creo, con lo que pesa ese mastodondete no puede ser tan rapido.

Por cierto; vaya insuto que un Porsche lleve un motor VW.
Sr.Incógnito!!
Un cochazo con un interior impresionante y de mucha calidad, pero la trasera es feisima, la delantera tiene un pase.
Sr.Incógnito!!
Cita de ALBERTO(LAGU)
Saludos..

¿Se te quedan cortos 300 cv?

Ahhh...perdón, se me olvidaba...
miguellinho
Forum analyst
menudo cochazo
Carlo

Jetrho Gibbs
Antes El Irónico
un auténtico cepo
100hpero
ITL
Cita de Carlo

Te lo puse a huevo eh¡
243T
Cita de Nautiliux
Lo del 0-100 no me lo creo, con lo que pesa ese mastodondete no puede ser tan rapido.

Fail
243T
Cita de iglobe
No, lo pone claramente en el texto
243T
Cita de Jetrho Gibbs
un auténtico cepo

Has visto los números?
BMW I8
Cita de tarado0
Pues corre lo mismo que un 350Z....
Se queda corto para qué?
Haber para el coche que es no impresiona que no significa que no corra, pero no como tiene que ser para un Porsche...(digamos que al motor le falta mas caracter, empuja realmente arriba, hasta bajo y medio regimen no impresiona para nada y eso que es un 4´8 litros de cilindrada)...
Para la mayoria de los mortales es un avion...
Saludos..

Cita de Sr.Incógnito!!

¿Se te quedan cortos 300 cv?

Ahhh...perdón, se me olvidaba...
Y no son 300 CV, son 400 CV que tampoco me importan mucho, me importa mucho mas el par motor que indica como llegan esos caballos..(solo tiene caracter de verdad arriba, en medio y bajo regimen no entusiasma siendo un 4.8 litros de cilindrada...
Saludos.
BMW I8
Cita de iglobe
Es el mismo del Cayenne pero aligerado...
Saludos.
nascar
Cita de iglobe
Si es el mismo lo que pasa el del Superb esta capado a 260cv. Tambien lo montaba el Q7 hasta hace poco , que daba 280cv y lo llevan los Passat R36 y el Passat CC con 300cv

Saludos
rcode
Cita de ALBERTO(LAGU)
Saludos..
Que pesao que eres con los Turbos

Seguro que prefieres el 3.0 TDI 240cv que este porque lleva turbo y tiene mucho par.
BMW I8
Cita de rcode
Que pesao que eres con los Turbos

Seguro que prefieres el 3.0 TDI 240cv que este porque lleva turbo y tiene mucho par.
Pesado no, es el futuro en los motores de explosion, en el tuyo como vas en un carrito de polos, eso si muy fiable pues nada
Saludos.
Jetrho Gibbs
Antes El Irónico
Cita de 243T

Has visto los números?
tú la ironía como que no..
Tony Stark
Yo no me compraria un Panamera con ese motor.
SPYDERCOUPE
Cita de Jetrho Gibbs
un auténtico cepo

No lo has probado, supongo.
Jetrho Gibbs
Antes El Irónico
Cita de SPYDERCOUPE
No lo has probado, supongo.
Me autocito

Cita de Jetrho Gibbs
tú la ironía como que no..
marcmiami
Viviendo la vida
buena maquina
Mr.Flom
No Flom,no party
Cita de Nautiliux

Yo tampoco me lo creo,y ese motor no es VW,o por lo menos,no es el del Passat,y el Cayenne primigenio ya montaba motores VW.......

El de los Passat es de V estrecha de 10,5º o algo así(por ahi rondaba),es estructura VR6(15º),pero con una V más estrecha.
golfo-sur
nikita power
Cita de cMs_16v
Yo tampoco me lo creo,y ese motor no es VW,o por lo menos,no es el del Passat,y el Cayenne primigenio ya montaba motores VW.......

El de los Passat es de V estrecha de 10,5º o algo así(por ahi rondaba),es estructura VR6(15º),pero con una V más estrecha.

cierto hamijo

p.d cochina
Mr.Flom
No Flom,no party
Cita de golfo-sur
cierto hamijo

p.d cochina
nomenerves
no lo compraría jamas... no saben ni los de porche lo que an creado, porque no saben si es un deportivo, un utilitario-deportivo un cayenne bajado, o un boxter 5 puertas menuda mierda
← A Coches