Utilizamos cookies propias y de terceros para prestar nuestros servicios y mostrar publicidad relacionada con sus preferencias.
Si continua navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra Política de cookies.
  Hawkers 2017 Codigo FC20
INICIO FORO
Regresar   ForoCoches > Zona General > InverForo

Galaxy Resources. Minera australiana de litio en crecimiento  
Respuesta

Herramientas
Viejo 07-sep-2017, 21:45   #1
sevilla2014
ForoCoches: Miembro

Sep 2017 | 158 Mens.
Galaxy Resources. Minera australiana de litio en crecimiento

Siguiendo con el hilo anterior de inverforo. Aquí podemos comentar las últimas noticias y previsiones para Galaxy Resources.
Ayer cerró con otra subida del 4%

Gráfico de cotización

https://www.google.com/finance?q=ASX:GXY
sevilla2014 está desconectado   Responder Con Cita

Viejo 07-sep-2017, 21:48   #2
COPA4
Excelentísimo

Sep 2017 | 506 Mens.
Lugar: Antiguo COPA3

Oct 2014

COPA4 está conectado ahora   Responder Con Cita
Viejo 11-sep-2017, 15:05   #3
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Buen cierre. casi un 7% de subidas

Viejo 12-sep-2017, 12:37   #4
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Cita:
Originalmente Escrito por sevilla2014 Ver Mensaje
Buen cierre. casi un 7% de subidas

Y otro 12% arriba. El litio tiene futuro

http://www.google.com/finance?q=ASX%...NoGosQGzwZ3wBw

Viejo 12-sep-2017, 20:36   #5
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
La mayoría de analistas recomienda compra. No sólo yo le veo futuro.

http://www.4-traders.com/GALAXY-RESO...185/consensus/
Viejo 12-sep-2017, 20:43   #6
dogville86
Shurlandia

Ene 2017 | 1.027 Mens.

Ago 2004 | 48.039 Mens.

Cita:
La mayoría de analistas recomienda compra. No sólo yo le veo futuro.

http://www.4-traders.com/GALAXY-RESO...185/consensus/
EDITO. Me he equivocado de gráfica. Aaaahg.

Club de los octubristas.

Última edición por dogville86 fecha: 12-sep-2017 a las 20:47.
dogville86 está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 13-sep-2017, 12:05   #7
JBC

Ago 2005 | 601 Mens.
Lugar: BCN

Honda civic

Ayer llegue a tenerla por encima de la media, pero el euro esta tan fuerte que al cambio sigo en rojo, aun así seguimos con paciencia, yo creo que ayer la mitad de los que se vieron en verde vendieron una parte por miedo a que vuelvan los cortos.

Un saludo,

Jordi
JBC está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 13-sep-2017, 21:22   #8
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Creo que te conozco de inverforo. Lo que te quería decir es que si se va a más largo plazo como es mi caso, eso debe dar igual. Yo llevo año y medio con las acciones de Galaxy Y no tengo intención acutalmente de venderlas. Deben de venir mayores subidas en el futuro cuando empiezen a aumentar la producción y exploten el proyecto Sal de Vida. También acompaña que el precio del litio sigue alcista desde hace años, con sus correspondientes correcciones evidentemente.
Tengo comprobado que si entras y sales, al final no se recoge buenos beneficios porque nadie tenemos la bolsa de cristal . Mejor dejarla unos años, desde mi punto de vista.
Viejo 13-sep-2017, 22:34   #9
JBC

Ago 2005 | 601 Mens.

Honda civic

Cita:
Creo que te conozco de inverforo. Lo que te quería decir es que si se va a más largo plazo como es mi caso, eso debe dar igual. Yo llevo año y medio con las acciones de Galaxy Y no tengo intención acutalmente de venderlas. Deben de venir mayores subidas en el futuro cuando empiezen a aumentar la producción y exploten el proyecto Sal de Vida. También acompaña que el precio del litio sigue alcista desde hace años, con sus correspondientes correcciones evidentemente.
Tengo comprobado que si entras y sales, al final no se recoge buenos beneficios porque nadie tenemos la bolsa de cristal . Mejor dejarla unos años, desde mi punto de vista.
Sí! en principio voy a medio plazo en esta, con intención de aguantarlas, nunca he salido (solo he recargado 1 vez), pero a todos nos gusta verla en verde, y cuando se mira la cartera creo que es bueno marcar a cuanto estaba el euro cuando se compro, y en donde aparece resultado a cuanto esta ahora, de esta manera sabes de verdad que % real tiene tu cartera, en mi caso, al tener NASDAQ y ASX mi cartera en lugar de tener un 9% esta sobre el 4,algo o 5%.

pd: Lo digo por que he visto gente que ha ido a vender alguna de las TESLA, google, etc... y me ha dicho: Me marca el excel un 10% y sin embargo en DEGIRO me aparece con perdida.

Un saludo @sevilla2014 esperemos que lo de hoy haya sido una corrección y tengamos un buen cierre de semana.
Viejo 13-sep-2017, 23:32   #10
lolailo_lo

Ene 2013 | 1.550 Mens.
Lugar: Córdoba

Citroen C8

Cita:
Originalmente Escrito por JBC Ver Mensaje
Sí! en principio voy a medio plazo en esta, con intención de aguantarlas, nunca he salido (solo he recargado 1 vez), pero a todos nos gusta verla en verde, y cuando se mira la cartera creo que es bueno marcar a cuanto estaba el euro cuando se compro, y en donde aparece resultado a cuanto esta ahora, de esta manera sabes de verdad que % real tiene tu cartera, en mi caso, al tener NASDAQ y ASX mi cartera en lugar de tener un 9% esta sobre el 4,algo o 5%.

pd: Lo digo por que he visto gente que ha ido a vender alguna de las TESLA, google, etc... y me ha dicho: Me marca el excel un 10% y sin embargo en DEGIRO me aparece con perdida.

Un saludo @sevilla2014 esperemos que lo de hoy haya sido una corrección y tengamos un buen cierre de semana.
Yo estoy dentro de galaxy y novo litio...antiguo Dakota, y no las voy a soltar!!!
lolailo_lo está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 14-sep-2017, 02:27   #11
JBC

Ago 2005 | 601 Mens.

Honda civic

Cita:
Originalmente Escrito por lolailo_lo Ver Mensaje
Yo estoy dentro de galaxy y novo litio...antiguo Dakota, y no las voy a soltar!!!
Mucha suerte conpañero! En 5 min empieza el mercado Australiano y las ultimas noticias sobre James bay pintan muy bien! Lo comparto:

https://hotcopper.com.au/documentdow...9gke92GA%3D%3D

Última edición por JBC fecha: 14-sep-2017 a las 02:30.
Viejo 14-sep-2017, 13:14   #12
lolailo_lo

Ene 2013 | 1.550 Mens.

Citroen C8

Cita:
Mucha suerte conpañero! En 5 min empieza el mercado Australiano y las ultimas noticias sobre James bay pintan muy bien! Lo comparto:

https://hotcopper.com.au/documentdow...9gke92GA%3D%3D
Fueron bien esas noticias!!jeje
Viejo 14-sep-2017, 15:13   #13
JBC

Ago 2005 | 601 Mens.

Honda civic

Cita:
Originalmente Escrito por lolailo_lo Ver Mensaje
Fueron bien esas noticias!!jeje
Eso parece, pese a que muchos volvieros a recoger beneficios ya que llego a subir mucho, abrio en 2,71, espero un buen viernes en asx.

Un saludo
Viejo 14-sep-2017, 15:33   #14
lolailo_lo

Ene 2013 | 1.550 Mens.

Citroen C8

Cita:
Eso parece, pese a que muchos volvieros a recoger beneficios ya que llego a subir mucho, abrio en 2,71, espero un buen viernes en asx.

Un saludo
Quien me tiene quemado es Dakota necachiss
Viejo 14-sep-2017, 21:25   #15
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Why Galaxy Resources Limited shares stormed higher today

James Mickleboro | September 14, 2017 | More on: GXY

Although the market has sunk lower today, that hasn?t stopped the Galaxy Resources Limited (ASX: GXY) share price for climbing higher.

In morning trade the lithium miner?s shares are up 5% to $2.70.

Why have its shares climbed higher?

This morning Galaxy released further assays from its drilling campaign at its James Bay Project in Quebec, Canada.

The now complete 33km diamond drilling campaign was undertaken in order to extend and develop its existing James Bay spodumene resource.

According to today?s release, assays have been received for a further 49 holes and reaffirm the potential of James Bay as a long-life high grade spodumene…

To keep reading, enter your email address or login below.

Enter your email below for FREE access to this article and all the content on the site. Also receive Take Stock, The Motley Fool's unique daily email on what's really happening with the share market. You may unsubscribe any time.
Already a member? Login here.

By clicking this button, you agree to our Terms of Service and Privacy Policy. We will use your email address only to keep you informed about other products and services we think might interest you. Please read our Financial Services Guide (FSG) for more information.

Although the market has sunk lower today, that hasn’t stopped the Galaxy Resources Limited (ASX: GXY) share price for climbing higher.
In morning trade the lithium miner’s shares are up 5% to $2.70.
Why have its shares climbed higher?
This morning Galaxy released further assays from its drilling campaign at its James Bay Project in Quebec, Canada.
The now complete 33km diamond drilling campaign was undertaken in order to extend and develop its existing James Bay spodumene resource.
According to today’s release, assays have been received for a further 49 holes and reaffirm the potential of James Bay as a long-life high grade spodumene project.
Should you invest?
These results appear to confirm that Galaxy has three world-class assets on its hands.
Mt Cattlin in Western Australia is already up and running and looks set to generate strong level of free cash flow this year.
The other asset is its Sal de Vida lithium and potash brine project in Argentina.
When this opens management believes it will generate total annual revenues in the region of US$215 million and operating cash flow before interest and tax of US$118 million per annum at full production rates for a 40 year period.
But if lithium demand continues to grow as strongly as predicted, I believe there’s a reasonable chance that these estimates could be upgraded.
Overall, I believe this makes Galaxy the best option for investors in the industry ahead of its peers Orocobre Limited (ASX: ORE) and Pilbara Minerals Ltd (ASX: PLS).
Though it is worth remembering that it is a high risk investment and largely unsuitable for the average investor.
Finally, as well as Galaxy, this tech share could also be a big winner from the rise of electric vehicles and renewable energy.
Viejo 15-sep-2017, 20:42   #16
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Fijaros el futuro que tiene el litio.

Volkswagen destinará más de 20.000 millones a la movilidad eléctrica hasta 2030

El director ejecutivo de Volkswagen, Matthias MüllerCarsten KoallEfe

POR EP
Actualizado: 11/09/2017 20:31 horas 0comentarios
El consorcio automovilístico alemán asegura que uno de cada cuatro nuevos coches del grupo será eléctrico en 2025.
Volkswagen invertirá más de 20.000 millones de euros en la industrialización de su estrategia de movilidad eléctrica hasta 2030, ha anunciado el consejero delegado de la compañía, Matthias Müller, en el marco del Salón del Automóvil de Fráncfort (Alemania).
En un evento previo a la celebración del Salón, el directivo ha explicado que estas inversiones se destinarán al desarrollo de dos plataformas de vehículos eléctricos, así como a la actualización y mejora de las plantas y en la formación de su plantilla, a la infraestructura de recarga, a las áreas de ventas y marketing, y a la tecnología de baterías y de producción.
Además, ha resaltado que el grupo también está inmerso en una estrategia a medio y largo plazo vinculada al desarrollo, suministro y a las actividades de verificación de calidad de las células y módulos de baterías de vehículos eléctricos en su Centro de Excelencia en Salzgitter.
Para 2025, el consorcio necesitará más de 150 gigavatios/hora de capacidad de baterías de ión litio anual para su propia flota. Con el fin de satisfacer estas necesidades energéticas, la compañía ha iniciado un proceso de ofertas con socios a largo plazo en Europa, China y Norteamérica.
La empresa alemana ha señalado que este proyecto de suministro es uno de los más grandes de la historia en el sector del automóvil, con un volumen total de pedidos de 50.000 millones de euros para los futuros modelos de la compañía, basados en la plataforma modular eléctrica.
80 modelos eléctricos para 2025

Por otro lado, el máximo responsable de Volkswagen ha presentado el plan estratégico de movilidad 'Roadmap E', a través del que la corporación prevé "electrificar" al completo su oferta de producto para el ejercicio 2030, para lo que lanzará un total de 80 nuevos modelos eléctricos al mercado hasta 2025. El consorcio pretende ser líder de movilidad eléctrica dentro de ocho años.
Volkswagen estima que aproximadamente uno de cada cuatro nuevos modelos del grupo será eléctrico para 2025, unos tres millones de unidades anuales. De los 80 nuevos modelos electrificados hasta 2025, 50 serán 100% eléctricos y los 30 restantes, híbridos enchufables.
La empresa ha destacado que esta cifra se incrementará de forma progresiva hasta alcanzar "al menos" una versión eléctrica de cada uno de los 300 modelos del grupo de todos los segmentos hasta 2030. "Con 'Roadmap E' estamos abriendo un nuevo capítulo en la historia de nuestro grupo", ha añadido.

http://www.expansion.com/empresas/mo...a368b4597.html
Viejo 18-sep-2017, 21:49   #17
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Se acerca a los 3 dólares.....
Viejo 19-sep-2017, 15:56   #18
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Buen cierre, 6% arriba. Sigue aumentando la demanda de litio
Viejo 20-sep-2017, 20:27   #19
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Why the Galaxy Resources Limited share price has rocketed 45% in a month

James Mickleboro | September 19, 2017 | More on: GXY
Credit: iStock
The Galaxy Resources Limited (ASX: GXY) share price is once again among the biggest movers on the market today.

At the time of writing the lithium miner?s shares are up almost 3.5% to $2.76. This latest gain means that its shares are up a massive 45% since this time last month.

Why have its shares gone gangbusters?

As well as delivering a strong full-year result with a positive outlook for the year ahead, Galaxy was given a major boost recently when Chinese regulators advised that they are looking into banning the production and sale of petrol and diesel engine vehicles in the…

Enter your email below for FREE access to this article and all the content on the site. Also receive Take Stock, The Motley Fool's unique daily email on what's really happening with the share market. You may unsubscribe any time.

By clicking this button, you agree to our Terms of Service and Privacy Policy. We will use your email address only to keep you informed about other products and services we think might interest you. Please read our Financial Services Guide (FSG) for more information.

The Galaxy Resources Limited (ASX: GXY) share price is once again among the biggest movers on the market today.
At the time of writing the lithium miner’s shares are up almost 3.5% to $2.76. This latest gain means that its shares are up a massive 45% since this time last month.
Why have its shares gone gangbusters?
As well as delivering a strong full-year result with a positive outlook for the year ahead, Galaxy was given a major boost recently when Chinese regulators advised that they are looking into banning the production and sale of petrol and diesel engine vehicles in the future.
While both the United Kingdom and France have recently announced similar plans, the massive China market has the potential to cause a real surge in lithium demand over the next decade if Chinese officials go ahead with these plans.
After all, according to Statista, there were 194 million vehicles on Chinese roads in 2016. This was an increase from 172 million a year earlier.
Considering the high levels of pollution that vehicles produce, a shift to electric vehicles seems to be a logical step forward and an inevitability in my opinion.
If demand does grow as strongly as expected, Galaxy and its lithium miner peers Orocobre Limited (ASX: ORE) and Kidman Resources Ltd (ASX: KDR) are likely to benefit from increasingly higher prices for lithium carbonate. The metal is a key ingredient in electric vehicle batteries and those used in smartphones and renewable energy.
Should you invest?
Whilst I think Galaxy is a great buy and hold investment option in the resources sector, its shares are more volatile than most.
In my opinion this would make it unsuitable for the average investor. But if your risk profile is higher than average, then I think Galaxy could be well worth considering today.
If Galaxy is too high risk for your tastes then these quality growth shares could be great alternatives.
Viejo 26-sep-2017, 19:26   #20
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Lithium Price Breakout

Written by Luke Burgess
Posted September 21, 2017 at 7:14PM

The price of lithium is breaking out!

And from here, prices for the energy metal are set to absolutely explode!
You absolutely will not want to miss out on this opportunity. Lithium could very well turn out to be one of the biggest sleeper investments of the year. And in just one minute, I'll tell you exactly how to start investing today.
But first, take a look at this chart...

The price of lithium has increased over 50% since the beginning of the year. But this is only the beginning. And that's simply because the market is positioned to see a torrential flood of new demand for the energy metal, putting lithium in the catbird seat for outrageous gains.
Not long ago, lithium was hot. Everyone was talking about it. Lithium was on the cover of every magazine and newspaper in the country. The talking heads on CNBC and other financial media wouldn't stop discussing it. My parents were asking about it.
But today, only smart investors are still paying attention. Most of the market is distracted by Bitcoin, Antifa, or some other such nonsense. But while they chase invisible coins and spin their wheels bickering with each other, we should be taking this opportunity to quietly invest in the real future they're ignoring: lithium.
The truth is, all of the hype surrounding lithium was, and still is, very well deserved. Lithium is nothing less than the energy metal of the future. And already, the metal has changed the way we live. There's no doubt you're surrounded by lithium right now. It's in your cell phones, laptops, tablets, digital cameras, power tools... basically anything with a battery.
But the lithium-ion market is still rapidly expanding. According to a new report, the global lithium-ion battery market is expected to grow from $22 billion last year to nearly $100 billion by 2025!

There's no doubt we're still in the very early stages of the lithium revolution. And it's one that's being driven forward by the proliferation of electric vehicles.

The Best Free Investment You'll Ever Make
Our analysts have traveled the world over, dedicated to finding the best and most profitable investments in the global energy markets. All you have to do to join our Energy and Capital investment community is sign up for the daily newsletter below.

We never spam! View our Privacy Policy You'll also get our free report, Lithium: Invest in the World’s Energy Future.

The Era of the Combustion Engine Is Ending

The steam engine was great. But the fossil fuel combustion engine replaced it with more power and better efficiency.
Soon, the fully electric engine will replace the combustion engine with even more power and better, cleaner efficiency.
And every single one of them will be lithium-dependent. One electric car requires about 3,000 times the lithium needed for an average cell phone.
Just last week, China (the world's largest automotive market since 2008) announced plans to end the production and sale of all fossil fuel vehicles. As a result, investors put over $40 million into Global X Lithium ETF (NYSE: LIT) last week.
But China isn't the only country with plans to ban fossil fuel engines. In July, Britain announced that it plans to ban the sale of fossil fuel vehicles by 2040. Two weeks later, France announced a similar goal. Meanwhile, Norway and the Netherlands are currently considering plans to end the sale of diesel- and gasoline-fueled cars.
The rest of the world is soon going to follow suit. The lithium-ion revolution is in full swing. But supply of lithium is expected to remain tight for the next several years. Just look at the U.S. Department of Energy's projections for supply and demand:

All this puts today's investors in an incredible position to profit. Energy Investor editor Keith Kohl tells me, “I haven't stopped watching the lithium market since it first popped years ago. But right now we're looking at an upheaval in demand for lithium. Today's investors will be tomorrow's millionaires.”
Keith recently put together an entire report on this explosive market, which you can check out here. In the report, he explains in much fuller detail the opportunities in lithium and lays out his three “Lithium Mega Plays.”
I highly urge you to read this report as soon as possible and act today.
Again, this is an opportunity you're not going to want to miss out on. We're sitting at the dawn of a major paradigm shift. The revolution is happening now. And it won't wait for you.
Don't get left behind.

Until next time,

Luke Burgess
Viejo 28-sep-2017, 20:26   #21
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
A ver si a finales de año estamos por encima de los 3 aud!
Pinta bien con algo de paciencia. Pienso que esto puede tener recorrido durante un par de años más mínimo.
Ya lo iremos viendo

Why the Galaxy Resources Limited share price is climbing again

Steve Holland | September 27, 2017 |
More on:

GXY

The Galaxy Resources Limited (ASX: GXY) share price gained 5.27% to close on Tuesday at $2.55 as the lithium company continues to benefit from a series of announcements indicting shifts away from diesel and petrol fuel sources.

Galaxy Resources Limited is a global lithium company with mining interests in Western Australia, Canada and Argentina.

Lithium, with limited supply, strong demand and steady price increases over the past 10 years, is used to make batteries in cars, phones and other technology.

With plans to ban diesel cars in Britain and France and talk of China following suit, Australian lithium companies…

The
Galaxy Resources Limited
(ASX: GXY) share price gained 5.27% to close on Tuesday at $2.55 as the lithium company continues to benefit from a series of announcements indicting shifts away from diesel and petrol fuel sources.

Galaxy Resources Limited is a global lithium company with mining interests in Western Australia, Canada and Argentina.

Lithium, with limited supply, strong demand and steady price increases over the past 10 years, is used to make batteries in cars, phones and other technology.

With plans to ban diesel cars in Britain and France and talk of China following suit, Australian lithium companies have enjoyed solid gains over the past few months, although Galaxy Resources is still down from its monthly high of $2.82.

https://www.fool.com.au/2017/09/27/w...limbing-again/
Viejo 02-oct-2017, 19:26   #22
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Pues lleva buenos dias, otro dia con subidas. Cierra 5% arriba
Viejo 03-oct-2017, 10:19   #23
kaintxu

Dic 2007 | 165 Mens.
pues ahi tienes otro 5% y ha llegado a romper la barrera de los 3 aunq luego bajo. A ver si sigue asi
kaintxu está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 03-oct-2017, 17:33   #24
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Acuerdo con Pannasonic, futuro prometedor

Galaxy Resources Limited shares rocket on Panasonic deal speculation

James Mickleboro | October 3, 2017 | More on: GXY

The strong run of the Galaxy Resources Limited (ASX: GXY) share price has continued today.

In afternoon trade the lithium miner?s shares are up 9.5% to $3.00.

Why are its shares higher?

Although there has been no word out of the company today, the AFR is reporting that the lithium miner has penned a deal with Tesla?s battery supplier Panasonic.

According to the report, sources have told the newspaper that Galaxy?s executive team were in Japan two weeks ago to secure the deal. Furthermore, shipping data appears to confirm this and shows product being shipped from its Mt Cattlin operation to Japan.

Such a…

The strong run of the Galaxy Resources Limited (ASX: GXY) share price has continued today.
In afternoon trade the lithium miner’s shares are up 9.5% to $3.00.
Why are its shares higher?
Although there has been no word out of the company today, the AFR is reporting that the lithium miner has penned a deal with Tesla’s battery supplier Panasonic.
According to the report, sources have told the newspaper that Galaxy’s executive team were in Japan two weeks ago to secure the deal. Furthermore, shipping data appears to confirm this and shows product being shipped from its Mt Cattlin operation to Japan.
Such a deal would not come as a surprise. With electric vehicle adoption tipped to grow strongly as governments crack down on pollution, securing lithium carbonate supply is becoming very important for automakers.
Only last week Pilbara Minerals Ltd (ASX: PLS) signed a deal with Chinese automaker Great Wall Motor Company for Stage 2 off-take from its flagship Pilgangoora Lithium-Tantalum Project in Western Australia.
And this morning mineral exploration company Avz Minerals Ltd (ASX: AVZ) announced that it is in discussions with Shanghai Greatpower and a number of other parties for a potential investment and off-take opportunities from its Manono Lithium Project.
Should you invest?
While Galaxy is certainly a high risk investment, I believe that its three world-class assets make it one of the best options in the resources sector.
With lithium supply and demand expected to remain tight for the foreseeable future, I believe prices will remain high and put Galaxy in a strong position to produce high levels of free cash flow.
Finally, here's a tech share which I think could profit greatly from the lithium boom.
Viejo 03-oct-2017, 19:20   #25
dogville86
Shurlandia

Ene 2017 | 1.027 Mens.

Ago 2004 | 48.039 Mens.

Vaya tochazos de copia pega nos clavas sin piedad Sevilla.....

No tienes piedad macho, pon el enlace y ya. O copia un mini-resumen. Menudos tochazos tío

Club de los octubristas.
dogville86 está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 03-oct-2017, 20:15   #26
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Pedazo de noticia. También te va a molestar que haga un copi y pega? Que delicado!

Will Galaxy Resources Be Next With Some Good News?

Oct. 3.17 | About: GALAXY RESOURCES (GALXF)

Matt Bohlsen

Investment advisor, portfolio strategy, growth at reasonable price
Marketplace
Trend Investing

Summary

Word on the street is Galaxy has done a deal with Panasonic/Tesla, but it is not yet confirmed by Galaxy.
Will Galaxy go with Volkswagen, which recently put out tenders to source key EV metals for their plan to reach 3 million EVs?
Will Galaxy sign a deal with a Chinese company similar to the Pilbara Minerals deal recently signed with Great Wall Motors of China?

To get some background on Galaxy Resources (OTCPK:GALXF), investors can read my past articles:GXY One-Year Stock Chart

Source: Bloomberg
Reports of a Panasonic (OTCPK:PCRFY)/Tesla (NASDAQ:TSLA) Deal With Galaxy

Today's Hot Copper report, Motley Fool's article "Galaxy Resources Limited shares rocket on Panasonic deal speculation," and today's Australian Financial Review article "Galaxy Resources strikes deal with Japan's Panasonic" have all left investors in a frenzy. But there is no official statement from Galaxy Resources yet, and no trading halt. It all seems a a bit mysterious.
The AFR article states the following:
Sources told this column managing director Anthony Tse, chairman Martin Rowley and other directors were in Japan for a signing ceremony two weeks ago. Shipping data also shows product from Mt Cattlin being shipped to Japan. Galaxy is developing the Sal de Vida lithium brine project in Argentina and has for months flagged discussions with 'investors, offtakers and potential strategic partners' for the project's production. It is also studying the development of its James Bay lithium project in Canada. Galaxy chief financial officer Alan Rule told reporters on the sidelines of the Diggers and Dealers conference in August the company had held discussions with large car manufacturers about lithium supply, particularly from Sal De Vida.
Viejo 04-oct-2017, 16:28   #27
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
Otro 3% arriba
Viejo 04-oct-2017, 17:04   #28
alperi75

Sep 2017 | 68 Mens.
@sevilla2014: ¡Ni caso! Eres un buen animador del foro. Para alguien que pone lo que piensa, tendría que haber más como tú. Encima ilustras los posts con imágenes. Lo dicho, sigue así.
alperi75 está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 05-oct-2017, 20:25   #29
sevilla2014

Sep 2017 | 158 Mens.
La acción sigue en racha. Vuelve a subir . Cierra +3%. A medio y largo plazo seguirá al alza. Aumento de producción, nuevo clientes, subida de precio del litio y demanda,aumento de beneficios para la empresa,explotación del megaproyecto Sal de Vida, etc. , aunque corriga en el corto plazo.
Ultima noticia

ASX AnnouncementsView all announcements

It has agreements to sell 120,000 tonnes of concentrate from Mt Cattlin in 2017 and is expected to announce a 2018 offtake agreement before the end of the year.
Galaxy is developing the Sal de Vida lithium brine project in Argentina and has for months flagged discussions with "investors, offtakers and potential strategic partners" for the project's production. It is also studying the development of its James Bay lithium project in Canada.
Both of these projects are expected to produce the lithium chemicals directly, rather than via a third-party converter, which may be more appealing to Japanese battery manufacturers.
Galaxy chief financial officer Alan Rule told reporters on the sidelines of the Diggers and Dealers conference in August the company had held discussions with large car manufacturers about lithium supply, particularly from Sal de Vida.

"They are very active right now and they have been for the past couple of months," Rule said in August.
It comes after fellow West Australian lithium miner Pilbara Minerals struck a deal with Great Wall to sell up 150,000 tonnes a year of product from Pilbara's Pilgangoora project in Western Australia.
Galaxy shares closed 5.8 per cent higher at $2.90 on Tuesday.

Read more: http://www.afr.com/street-talk/galax...#ixzz4uewxKlsE
Follow us: @FinancialReview on Twitter | financialreview on Facebook

http://www.afr.com/street-talk/galax...0171002-gyt44m
Viejo 05-oct-2017, 22:56   #30
alperi75

Sep 2017 | 68 Mens.
alperi75 está desconectado   Responder Con Cita

Respuesta

Regresar   Inicio | ForoCoches > Zona General > InverForo
Herramientas

[ VERSIÓN MÓVIL ]
ForoCoches.com LWNET © 1999 - 2017 | Powered by © vBulletin Solutions, Inc
Info Legal | Privacidad | Cookies | Normas de uso | Publicidad | Updates | Stats | Ayuda | Invitaciones | Contacto