INICIO FORO
Regresar   ForoCoches > Zona ForoCoches > ForoCoches

  Aston Martin Rapide S  
Respuesta

 
Herramientas
Viejo 23-ene-2013, 00:45   #1
A.P.M.
Mira el avatar
 
Avatar de A.P.M.
 
Feb 2007 | 89.711 Mens.
Lugar: Asturias

1.2 +turbado

Talking Aston Martin Rapide S

Nueva versión mas potente y deportiva de la berlina inglesa
6.0 V12 558cv y 620Nm de par
0-100 km/h. 4.9 seg
consumo medio: 14.1 L/100km y 332 g/km de CO2
precio aproximado: 178,434 EUR
A la venta el mes que viene (febrero)







autocar


autocar via cochespias

Transformers vol.3 | Plataforma MCU - nº10 | Plataforma Star Wars Nº90 | PALEOPLATAFORMA: Paleomiembro Nº 10 | Plataforma - A L I E N - Nº: 1

Última edición por A.P.M. fecha: 23-ene-2013 a las 11:02.
A.P.M. está desconectado   Responder Con Cita


Viejo 23-ene-2013, 00:46   #2
Gabberhead
Laputa, Pajero & Moco
 
Avatar de Gabberhead
 
Jun 2008 | 23.498 Mens.
Peso y potencia?

Make it easy, just do it.
Gabberhead está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 00:48   #3
joselitodelos
Miembro Honorifico
 
Avatar de joselitodelos
 
Oct 2007 | 3.244 Mens.

VAG

que chicas se ven las puertas delanteras por dentro no ¿?
joselitodelos está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 00:48   #4
WoodyWoodpecker
Nothing Else Matters
 
Avatar de WoodyWoodpecker
 
Sep 2009 | 1.767 Mens.

Zapatillas a reacción

Ayer ví yo un Rapide en Alicante, impresionante.
WoodyWoodpecker está desconectado   Responder Con Cita


Viejo 23-ene-2013, 00:49   #5
Diego111
Rotary fan.
 
Avatar de Diego111
 
Feb 2011 | 447 Mens.
Lugar: Dependiendo del clima.

BH Top Line

El cuero del reposacabezas del asiento del conductor está puesto como el culo.... ya no lo quiero!


El último que cierre la puerta...
Diego111 está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 00:51   #6
A.P.M.
Mira el avatar
 
Avatar de A.P.M.
 
Feb 2007 | 89.711 Mens.
Lugar: Asturias

1.2 +turbado

Cita:
Originalmente Escrito por Gabberhead Ver Mensaje
Peso y potencia?
la potencia son 550cv. Mañana supongo que habrá nota de prensa con mas info

Cita:
Originalmente Escrito por joselitodelos Ver Mensaje
que chicas se ven las puertas delanteras por dentro no ¿?
Ninguna puerta es muy grande, ya que el diseño manda...

Transformers vol.3 | Plataforma MCU - nº10 | Plataforma Star Wars Nº90 | PALEOPLATAFORMA: Paleomiembro Nº 10 | Plataforma - A L I E N - Nº: 1
A.P.M. está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 00:55   #7
Pochetemix.
|Porschista •
 
Ago 2008 | 16.772 Mens.
Lugar: Burgos.

Ojosdepollo.

Increíble, le falta ese toque deportivo que le faltaba al Rapide normal, conservando su elegancia, me encanta.
Pochetemix. está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 00:56   #8
almaluez
ForoCoches: Miembro
 
Abr 2004 | 40.289 Mens.
Lugar: MADRID

Ford Fiesta 1.4 tdci

ahhhhh la gama de Aston Martin, ya se de donde se sacó Audi todos los frontales iguales
almaluez está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 00:57   #9
Elpajaro
ForoCoches: Miembro
 
Ago 2012 | 5.741 Mens.
Lugar: Soleado sur

Ford Focus ecoboost,ex mondeo-fiesta-focus1.6

La parrilla es enorme, no me acaba de convencer ese aspecto, podrían haberlo estilizado más esa parte.
Elpajaro está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 01:00   #10
John Tanner
Everything´s a lie
 
Avatar de John Tanner
 
Dic 2011 | 33.192 Mens.
Lugar: Valencia

Paralelepípedo ceporro

Hubiese preferido la parrilla frontal partida. Ahora a esperar que hagan comparaciones con el Panamera Turbo S y CLS 63 AMG

Armin van Buuren Para algunos un coche son sólo 4 ruedas y un volante, pero para mí, es un estilo de vida. Plataforma: Fans de Daft Punk Nº92.
John Tanner está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 01:01   #11
djxbass
ForoCoches: Miembro
 
Avatar de djxbass
 
Oct 2005 | 3.546 Mens.

Brera TBi Ti

Cita:
Originalmente Escrito por joselitodelos Ver Mensaje
que chicas se ven las puertas delanteras por dentro no ¿?
Yo creo que la foto engaña al estar el asiento muy hacia atrás. Precisamente en la foto exterior parece enorme.
djxbass está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 01:06   #12
palodechupachup
ForoCoches: Miembro
 
Sep 2011 | 5.011 Mens.

megane

una pasada
palodechupachup está desconectado   Responder Con Cita


Viejo 23-ene-2013, 01:09   #13
Ts-020
ForoCoches: Miembro
 
Avatar de Ts-020
 
Abr 2007 | 27.878 Mens.
Lugar: Bcn
Ts-020 está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 01:19   #14
John Tanner
Everything´s a lie
 
Avatar de John Tanner
 
Dic 2011 | 33.192 Mens.
Lugar: Valencia

Paralelepípedo ceporro

Cita:
Originalmente Escrito por Ts-020 Ver Mensaje

Armin van Buuren Para algunos un coche son sólo 4 ruedas y un volante, pero para mí, es un estilo de vida. Plataforma: Fans de Daft Punk Nº92.
John Tanner está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 01:52   #15
El_espe
LEL
 
Avatar de El_espe
 
Sep 2005 | 168 Mens.
Lugar: Olot / Bcn

A3 2.0TFSI DSG!!

Gente de más de 1,90 no cabemos dentro... Fui a un conce a verlo (que no para comprarlo... hehe) y no cabía... Ni en el V8 ni en el DB9 tampoco... !!

El_espe está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 02:00   #16
alegr3
¡Esto es Megacoliflowers!
 
Avatar de alegr3
 
Dic 2010 | 546 Mens.

Renault 19

ni guapo eh.. precio?
alegr3 está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 10:32   #17
A.P.M.
Mira el avatar
 
Avatar de A.P.M.
 
Feb 2007 | 89.711 Mens.
Lugar: Asturias

1.2 +turbado


Transformers vol.3 | Plataforma MCU - nº10 | Plataforma Star Wars Nº90 | PALEOPLATAFORMA: Paleomiembro Nº 10 | Plataforma - A L I E N - Nº: 1
A.P.M. está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 10:37   #18
A.P.M.
Mira el avatar
 
Avatar de A.P.M.
 
Feb 2007 | 89.711 Mens.
Lugar: Asturias

1.2 +turbado

nota de prensa, en inglés
Rapide S is the most powerful four-door Aston Martin to date
- Peak output jumps 17% as new 6.0-litre V12 engine produces 558 PS
- More assertive new look emphasises Rapide S’ sports car character

The stunning new Aston Martin Rapide S is making its debut with yet more luxury and yet more power on offer in its quintessentially elegant four-door silhouette.
The iconic British car maker’s new luxury GT has been sympathetically redesigned and painstakingly re-engineered to reassert its position as the world’s most beautiful, and beautifully balanced, four-seat sports car.

Aside from the extensive design and engineering improvements, the luxurious new Rapide S – which replaces the outgoing Rapide in markets worldwide – is now even more refined thanks to a range of additions to the four-seater’s sumptuous interior.

Still instantly recognisable as an Aston Martin, of course, the new Rapide S now boasts an imposing and assertive new ‘face’, created by virtue of the impressive and striking new full grille.

Imbuing the new car with an even more sporting, forceful demeanour, the revised front end design is matched at the back by a striking new rear deck profile which includes a more pronounced boot lid ‘flip’. The aerodynamic and aesthetic upgrades both reinforce the sporting nature of new Rapide S and work to counteract lift at higher speeds.

Aston Martin Chief Executive Officer, Dr Ulrich Bez said: “The Rapide S is to me, without doubt, the most beautiful four-door sports car on the market today. This is, very clearly, the power of luxury in action.

“The car’s stunning visual appeal is now matched by a much more powerful and yet more efficient engine – our exceptional new AM11 V12 – which increases massively both the excitement and performance potential of the Rapide S.

“It is a four-door sports car that uniquely combines luxury, style and sporting excitement in Aston Martin’s most flexible and accommodating silhouette. Purity of proportion and exceptional elegance are mixed with truly sensational dynamic performance – this is the four-door sports car in its most versatile form and I am sure our customers around the world are going to love it!”

Engineered to excel
Changes under the new Rapide’s skin are comprehensive, with a version of the new AM11 naturally-aspirated 6.0-litre V12 powerplant delivering unprecedented power and improved in-gear acceleration.

Power from the new engine jumps significantly versus that of its predecessor: up by 17% or a massive 81 PS from 477 PS at 6,000 rpm to a now very substantial 558 PS at 6,750 rpm.
Peak torque increases, too, up from 600 Nm to 620 Nm at 5,000 rpm. Meanwhile an even more marked improvement in torque occurs lower down the rev range, as pulling power rises by more than 40 Nm between idle and 4,000 rpm with an additional 50 Nm available at 2,500 rpm.

Naturally, increases in power and torque lead to even swifter performance as befits a four-door sports car. New Rapide S shaves 0.3 seconds off its 0-62 mph time, which drops from the 5.2 seconds of the current car to just 4.9seconds for the new model. Top speed climbs, meanwhile, to 190 mph.

The 5,935 cc naturally aspirated V12 boasts race car technology – developments derived directly from Aston Martin Racing’s successful WEC GT campaign – to maximise both performance and efficiency. The new AM11 engine thus boasts fully CNC machined combustion chambers and lighter, hollow, cam shafts.

Dual variable camshaft timing, knock sensing, even the fully catalysed stainless steel exhaust system – these are all engineering advances developed to preserve the V12’s position as a mainstay of the Aston Martin range.

The engine is now even more efficient, too. Despite the very significant increase in peak power and torque, the Rapide S is appreciably more economical than before. CO2 emissions drop by seven per cent – from 355 g/km to 332 g/km – while fuel economy now stands at 19.9 mpg on the official EU combined cycle.

A product of the latest generation of Aston Martin’s world-renowned VH engineering philosophy, which debuted in 2003, the new car of course benefits from many elements of the current Gen4 VH architecture.

The carefully conceived engineering changes continue as the new Rapide now offers even sharper agility and even quicker responses to driver input. The new AM11 engine – a key Gen4 component – has been lowered by 19 mm versus the position of the powerplant in the previous car, with a corresponding reduction in the sports car’s centre of gravity.

The changes also lead to a tangible improvement in front end turn-in – no mean feat for a car that was already acknowledged as a leader in dynamic performance.

Aston Martin engineers at the company’s global HQ in Gaydon have worked to revise the car’s dynamic stability control (DSC) in line with its significant increases in both power and torque.
As befits the more sporting nature of new Rapide S the car benefits from the latest Gen4 iteration of Aston Martin’s hi-tech Adaptive Damping System (ADS). The system now offers three distinct settings: ‘Normal’, ‘Sport’ and ‘Track’, with the character of each being tailored to the nature of Rapide S.

The ADS automatically alters the suspension settings to ensure the driver has high levels of control at all times, with the ability to respond quickly to different driving conditions. The different damping modes help to significantly broaden the character of the Rapide S, adapting its set-up to suit the driver’s precise requirements. Thus it can be a luxurious GT car in Normal mode with the capacity to morph into a more assertive sports car in Sport and Track modes.

The damper settings are determined by an electronic control unit which takes sensor readings from the car’s systems, including throttle position, brake position, steering wheel rotation and vehicle speed. This data establishes the prevailing driving conditions and the demands the driver is making on the car.

Head of Product Development at Aston Martin, Ian Minards, explains: “Growing the power in a luxury sports car is all very well, but maximising control and ‘usability’ of that increased power is, just as much, the engineers’ challenge.

“Balance, poise and control are the keys to a successful sports car and the dynamic improvements we have made with Rapide S showcase our efforts to make this not just the most beautiful, but also the most beautifully balanced, car in its class.”

He added: “Transmission calibration, ADS refinement, braking capability and engine output optimisation are among the many ‘ingredients’ which the team here at Gaydon have used to create a sports car of unerring quality and excitement.”

Meanwhile, as with the new DB9, the new Rapide S achieves compliance with the latest European pedestrian protection regulations courtesy of its innovative new front grille design.
The lowered engine, new bonnet, new front bumper construction and new grille combine to deliver a uniquely innovative approach to pedestrian impact protection.

The patent-pending design – which features a unique ‘keystone’ construction – enables the grille to move rearwards on impact, whilst the central and outboard chin stiffeners give rigidity to the lower structure and support achievement of the leg impact regulations. Cut-outs on the front wing catwalks contribute to the achievement of the headform regulation.

The solution means Aston Martin can remain true to its design ethos, and avoid the use of plastic grilles and nose cone bumpers that stretch up in front of the bonnet.

First class cabin
As luxurious as it is thrilling, the new car now boasts a host of new luxury- or sports-orientated options, allowing buyers to more precisely tailor the car to their specific style.

The new optional Carbon Exterior Pack, for instance, immediately dials up the Rapide’s sporting attitude. Front splitter, rear diffuser, mirror caps and rear lamp infills all fashioned from carbon fibre clearly signal the sporting nature of this 558 PS four-seater.

More pronounced luxury, on the other hand, comes from the new piano black interior pack that adds a deep, rich, mirror-like shine to the facia, transmission tunnel centre plate and door handles of the Rapide S. A darker surround in the instrument binnacle and steering wheel with black horn-push surround round off the pack’s sumptuous additions. Luxurious blend headlinings in either tan or grey emphasise the luxury still further inside.

As would be expected of a modern Aston Martin, handcrafting is the order of the day in the Rapide S with the standard-fit pure glass transmission selector switches in the centre console one small yet important example of the truly authentic, bespoke, nature of the car’s cabin.

However those with a desire for a more sporting ambience in their sports car will not be disappointed. Optional duotone perforated red and black leather makes its Aston Martin debut here – delivering a captivating visual combination that’s unique to the new Rapide S.

Luxury is enhanced by the removal of extraneous ‘noise’ and the enhancement of desirable ‘sound’ – a fine distinction but one that helps the new car deliver an aural experience like no other. Improved NVH (noise, vibration and harshness) characteristics are derived from the likes of the new bonnet lining and revised windscreen cowl.

Flexibility comes in the form of four seats – the rearmost two capable of accommodating adults in a uniquely sporting setting – while at the touch of a button the individual back seats fold down to almost triple the Aston Martin’s load space.

Options to further enhance the luxurious look and feel of the Rapide S include, subject to market, a reversing camera and twin screen rear seat entertainment system with wireless headphones, remote control and six-disc DVD changer.

Those seeking the ultimate in luxury and personalisation can also consider the ‘Q by Aston Martin’ service which offers uniquely-tailored options for individualisation. The Q service focuses on fashioning colour and materials with limitless boundaries precisely to customer choice and specification, enabling owners to give free rein to the creativity and indulge their desire for bespoke luxury.

The new Aston Martin Rapide S will be available to order through the brand’s 146 dealers worldwide next month with prices confirmed closer to the on-sale date.

Transformers vol.3 | Plataforma MCU - nº10 | Plataforma Star Wars Nº90 | PALEOPLATAFORMA: Paleomiembro Nº 10 | Plataforma - A L I E N - Nº: 1

Última edición por A.P.M. fecha: 23-ene-2013 a las 10:39.
A.P.M. está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 10:40   #19
_Salva
ForoCoches: Miembro
 
Avatar de _Salva
 
May 2004 | 7.193 Mens.
No entiendo a que viene ese morro a lo peugeot
_Salva está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 11:02   #20
A.P.M.
Mira el avatar
 
Avatar de A.P.M.
 
Feb 2007 | 89.711 Mens.
Lugar: Asturias

1.2 +turbado

6.0 V12 558cv y 620Nm de par
0-100 km/h. 4.9 seg
consumo medio: 14.1 L/100km y 332 g/km de CO2
precio aproximado: 178,434 EUR
A la venta el mes que viene (febrero)

Transformers vol.3 | Plataforma MCU - nº10 | Plataforma Star Wars Nº90 | PALEOPLATAFORMA: Paleomiembro Nº 10 | Plataforma - A L I E N - Nº: 1
A.P.M. está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 11:17   #21
Lightning
ForoCoches: Miembro
 
Avatar de Lightning
 
Jul 2010 | 1.904 Mens.
No hay fabricante que haga coches más bonitos que Aston Martin....

It's Not TV. It's HBO.
Lightning está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 11:21   #22
Arkhanjel
Roto2
 
Avatar de Arkhanjel
 
May 2007 | 3.937 Mens.

Aston Martin One-77 Aston Martin DBS Superleggera

Precioso

Arkhanjel está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 11:25   #23
MSGVII
*AutoBan Spam/Flood/Troll*
 
Sep 2012 | 24.377 Mens.
Lugar: Barcelona|Kiev

Ferrari 458 Speciale, 430 Scuderia y Huracan.

Para mi gusto, es el aston martin mas feo.
MSGVII está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 12:00   #24
AstonDB9
*AutoBan Spam/Flood/Troll*
 
Jul 2012 | 5.275 Mens.
Lugar: Barcelona

Insignia 5P OPC (2012)

Apenas hay diferencias con el Rapide ''normal''.
Menudo carro... bufff si tubiera muchos billetes...
AstonDB9 está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 13:05   #25
A.P.M.
Mira el avatar
 
Avatar de A.P.M.
 
Feb 2007 | 89.711 Mens.
Lugar: Asturias

1.2 +turbado



















http://www.worldcarfans.com/11301235...ide-s-revealed

Transformers vol.3 | Plataforma MCU - nº10 | Plataforma Star Wars Nº90 | PALEOPLATAFORMA: Paleomiembro Nº 10 | Plataforma - A L I E N - Nº: 1
A.P.M. está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 13:23   #26
F.Alonso21
ForoCoches: Miembro
 
Avatar de F.Alonso21
 
Jun 2006 | 18.031 Mens.
Lugar: Madrid

MTB RR 8.1(Puleciclomotores)

Me encantan los Aston Martin y su diseño, de echo han sido inspiradores para otras marcas y modelos de coches.

Pero al igual que pasa con el Porsche Panamera , en estos tamaños y versiones tienden a "afearse" al estirar proporciones , al menos en este caso la trasera y laterales no han perdido su diseño , solo un pelin el morro.

Creo que llegan tarde este tipo de coches al mercado,
El Tesla Model S electrico que valdra la mitad y con el doble maletero que estos en su version Performance se los va a follar vivos tanto en USA, Europa y Japon (ya ni hablemos de su coste cada 100 kms , prestaciones similares y paso por curva similar ).

*Es curioso gracias a este hilo o ver ultimamente incluso el Panamera Hibrido me doy cuenta que el Tesla quiere quitar ventas desde los BMW 5 alta gama pasando por berlinas de representacion alemanas y llegando hasta modelos derivados de superdeportivos como este.

Comparemos:








Tesla Reinventa el automovil y Elon Musk es el nuevo Henry Ford
http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=3116617

Última edición por F.Alonso21 fecha: 23-ene-2013 a las 13:27.
F.Alonso21 está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 13:38   #27
enzostradale
ForoCoches: Miembro
 
Avatar de enzostradale
 
Ago 2005 | 4.010 Mens.
Lugar: Avila

GASOLINA

Cita:
Originalmente Escrito por F.Alonso21 Ver Mensaje
Me encantan los Aston Martin y su diseño, de echo han sido inspiradores para otras marcas y modelos de coches.

Pero al igual que pasa con el Porsche Panamera , en estos tamaños y versiones tienden a "afearse" al estirar proporciones , al menos en este caso la trasera y laterales no han perdido su diseño , solo un pelin el morro.

Creo que llegan tarde este tipo de coches al mercado,
El Tesla Model S electrico que valdra la mitad y con el doble maletero que estos en su version Performance se los va a follar vivos tanto en USA, Europa y Japon (ya ni hablemos de su coste cada 100 kms , prestaciones similares y paso por curva similar ).

*Es curioso gracias a este hilo o ver ultimamente incluso el Panamera Hibrido me doy cuenta que el Tesla quiere quitar ventas desde los BMW 5 alta gama pasando por berlinas de representacion alemanas y llegando hasta modelos derivados de superdeportivos como este.

Comparemos:







Y si quieres rozar los 300 en la autoban??? Por que eso de que sea solo electrico lo limita mucho en cuanto a velocidad maxima y autonomia.

Saludos
enzostradale está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 16:59   #28
pjd
ForoCoches: Miembro
 
Avatar de pjd
 
Dic 2007 | 10.003 Mens.
Lugar: Tenerife
Cita:
Originalmente Escrito por El_espe Ver Mensaje
Gente de más de 1,90 no cabemos dentro... Fui a un conce a verlo (que no para comprarlo... hehe) y no cabía... Ni en el V8 ni en el DB9 tampoco... !!
No esta hecha la miel...
pjd está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 18:27   #29
Risarovi
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
 
Avatar de Risarovi
 
Ene 2010 | 12.649 Mens.
Lugar: Gijón

Citroën C5 II 1.6 HDi SX

¡Qué horror de calandra! Con lo bonito que es el normal...
Risarovi está desconectado   Responder Con Cita
Viejo 23-ene-2013, 21:27   #30
F.Alonso21
ForoCoches: Miembro
 
Avatar de F.Alonso21
 
Jun 2006 | 18.031 Mens.
Lugar: Madrid

MTB RR 8.1(Puleciclomotores)

Cita:
Originalmente Escrito por enzostradale Ver Mensaje
Y si quieres rozar los 300 en la autoban??? Por que eso de que sea solo electrico lo limita mucho en cuanto a velocidad maxima y autonomia.

Saludos
El tipo de clientela de estos coches dudo que pase de 200-250 kmsh , el Tesla S pilla los 215 por hora el performance , y probablemente se pueda tunear la centralita para pillar 250, pero si el problema que se te van en un suspiro a esa velocidad las baterias.

Quiero decir que es curioso que Este Tesla abarque tantos segmentos , obviamente las calidades y deslimitaciones del Aston son superiores, pero que quieres que te diga los altos consumos incluso para gente con pelas cada vez se miraran mas igual que su mantenimiento a igualdad de prestaciones y paso por curva.

El fallo es que estas marcas no hayan lanzado antes su as en la manga, al final si te fijas es MB con su CLS el que de verdad ha vendido por precio-calidad-prestaciones superando al mitico Masserati , claro que deriva de la berlina de representacion por excelencia como es la Clase S de MB.

Audi y su S8 , jope antes veias S8 a patadas, ahora mucho motor de lamborguini pero a esos precios ves alguno .

Obviamente entre paises asiaticos, China , Oriente medio tienen mercado para este coche de sobra, que tampoco creo que se pongan a sacar tiradas de decenas de miles a mansalva.

Tesla Reinventa el automovil y Elon Musk es el nuevo Henry Ford
http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=3116617
F.Alonso21 está desconectado   Responder Con Cita


Respuesta

Regresar   Inicio | ForoCoches > Zona ForoCoches > ForoCoches
Herramientas


 [ VERSIÓN MÓVIL ]
Info Legal | Privacidad | Cookies | Notificaciones | Normas de uso | Publicidad | Updates | Stats | Ayuda | Invitaciones | Contacto